Oszukiwanie 2 rzędu a rozumienie przekonań 2 rzędu i pamięć robocza - praca nad tekstem
Zebrania zespołu będą odbywać się w czwartki o godz. 13.15-14.45 w sali 4.01.
Harmonogram wystąpień w roku akademickim 2019/2020:
Data |
Prelegent |
Tytuł wystąpienia |
19.09 |
|
Wystąpienia konferencyjne członków zespołu. Plany na rok 2019/2020 |
26.09 |
dr Michał Maisner/
dr Marta Szpak
|
Prezentacja tematyki zainteresowań/
On the paper "Links Between Attachment and ToM: Meta-analytic Review". Final thoughts
|
03.10 |
mgr Anna Jurasińska
|
Wpływ rozumienia przynależności do grupy na rozumienie fałszywych przekonań u dzieci w wieku przedszkolnym -- dyskusja metody |
17.10 |
mgr Joanna Jakubowska |
Udzielanie fałszywych pochwał a kompetencje społeczne dziecka - praca nad tekstem
|
28.11 |
mgr Anna Filip |
OIR as a case of interactive recursion - praca nad tekstem o rekursji w interakcji (zadanie "sklep" a ToM)
|
05.12 |
mgr Michał Maisner |
Model rozwojowy teorii umysłu |
12.12 |
mgr Anna Jurasińska |
Związki między rozumieniem grupy, esencjalizmem i TU - prezentacja wyników
|
19.12 |
dr Michał Maisner |
Analiza danych z badania diady |
16.01 |
dr Michał Maisner |
Model rozwojowy teorii umysłu |
23.01 |
dr Magdalena Kosno |
Funkcje zarządzające a teoria umysłu |
30.01 |
mgr Martyna Jackiewicz |
Obserwacyjny pomiar sposobów dyscyplinowania - zadanie "Laptop"
|
27.02 |
dr Michał Maisner |
Stabilność i ciągłość rozwoju teorii umysłu |
12.03 |
dr Karolina Byczewska-Konieczny |
Wnioski z badań nad myśleniem naukowym dzieci u progu szkoły |
26.03 |
mgr Joanna Jakubowska |
Oszukiwanie 2 rzędu a rozumienie przekonań 2 rzędu i pamięć robocza - praca nad tekstem |
02.04 |
mgr Joanna Jakubowska |
Oszukiwanie 2 rzędu a rozumienie przekonań 2 rzędu i pamięć robocza - praca nad tekstem |
09.04 |
mgr Anna Jurasińska |
Kodowanie intenjconalności w zadaniu trójkąty |
23.04 |
dr hab. Marta Białecka-Pikul, prof. UJ |
|
30.04 |
mgr Anna Jurasińska |
Kodowanie intenjconalności w zadaniu trójkąty |
07.05 |
mgr Anna Filip |
|
14.05 |
mgr Martyna Jackiewicz |
|
Harmonogram wystąpień w semestrze letnim 2018/2019:
Data |
Prelegent |
Tytuł wystąpienia |
28.02 |
mgr Anna Jurasińska |
Związki między rozwojem myślenia o jednostkach w kategoriach ich stanów mentalnych i myślenia o jednostkach w kategoriach ich przynależności grupowej |
07.03 |
dr Magdalena Kosno, mgr Joanna Jakubowska
|
Dwuznaczność - wskaźniki i sposób obliczania wyników
|
14.03 |
mgr Joanna Jakubowska
|
Deception and false belief understanding: the mutual formation of abilities |
21.03 |
dr hab. Marta Białecka-Pikul, prof. UJ |
Poznawcze konsekwencje refleksji nad myśleniem: myślenie krytyczne |
11.04 |
mgr Anna Filip |
Rekursja w składni i teorii umysłu u dzieci 5,5-letnich - wstępny projekt artykułu badawczego |
18.04 |
|
Spotkanie organizacyjne |
16.05 |
mgr Anna Jurasińska |
Skale BSD, BGD i Dziecięca Skala Wiary w Determinizm - opracowanie wyników |
30.05 |
mgr Joanna Jakubowska |
Związki pomiędzy kłamstwem prospołecznym, rozumieniem przekonań II rzędu i interpretacyjną teorią umysłu - prezentacja wyników |
06.06 |
mgr Martyna Jackiewicz |
Kompetencja rodzicielska - analizy danych ze skal obserwacyjnych z etapu 66 i 78 miesięcy |
Harmonogram wystąpień w semestrze zimowym 2018/2019:
Data |
Prelegent |
Tytuł wystąpienia |
25.10 |
mgr Anna Jurasińska |
Esencjalistyczne postrzeganie grup społecznych u dzieci w 8 roku życia. Uwarunkowania i konsekwencje - opis koncepcji badawczej |
08.11 |
dr Arkadiusz Białek |
Naprawa (repair) zrozumienia w komunikacji a teoria umysłu. |
15.11 |
mgr Joanna Jakubowska |
Oszustwa prospołeczne - od jakiego wieku i w jaki sposób dzieci dokonują oszustw dla dobra innych osób |
29.11 |
dr Magdalena Kosno, mgr Martyna Jackiewicz |
Autonomy-supportive parenting and association with child and parent executive function |
13.12 |
mgr Anna Filip |
Rekursja w składni i TU u dzieci 5,5letnich - wstępna analiza wyników badań |
20.12 |
mgr Martyna Jackiewicz |
Oddziaływania rodzicielskie a teoria umysłu dziecka - wyniki z kwestionariuszy i zadań na TU z etapu 66 i 78 miesięcy |
10.01 |
dr Marta Szpak |
Social correlates of theory-of-mind development. The role of attachment |
17.01 |
dr Julian Zubek |
|
Harmonogram wystąpień w semestrze letnim 2017/2018:
Data |
Prelegent |
Tytuł wystąpienia |
08.03 |
mgr Monika Deja |
Efekty treningu uwagi w okresie średniego dzieciństwa i ich transfer na pamięć operacyjną i inteligencję płynną |
15.03 |
dr Magdalena Kosno
|
Funkcje zarządzające w wczesnym dzieciństwie |
22.03 |
mgr Martyna Jackiewicz |
Schemat kodowania wywiadów z rodzicami dot. dyscyplinowania |
12.04 |
mgr Joanna Jakubowska, dr Marta Szpak, dr hab. Marta Białecka-Pikul
|
How do parents use mental states language during narration to their 2- and 4-year-old children? |
19.04 |
dr Julian Zubek |
Dynamika współdziałania: od koordynacji ruchowej do teorii umysłu |
26.04 |
mgr Anna Filip |
Kompetencje składniowe polskich 5,5latków - analiza produkcji zdań rekursywnych |
10.05 |
mgr Joanna Jakubowska |
Rozumienie przekonań - rozwój poprzez oszustwo i dla lepszego oszustwa |
17.05 |
mgr Anna Jurasińska |
|
24.05 |
dr Karolina Byczewska-Konieczny
|
Uwarunkowania strategii samoregulacyjnych |
07.06 |
mgr Małgorzata Cheręzińska |
Refleksja nad myśleniem a rozumienie emocji u dzieci - projekt badań |
Harmonogram wystąpień w semestrze zimowym 2017/2018:
Data |
Prelegent
|
Tytuł wystąpienia |
05.10 |
dr Marta Szpak
|
Mothers' mentalizing ability and children's theory of mind. The discussion of empirical results |
12.10 |
|
Zebranie organizacyjne |
19.10 |
mgr Anna Jurasińska |
Formowanie się postaw społecznych u dzieci pod wpływem zachowań niewerbalnych osób dorosłych |
09.11 |
mgr Anna Filip
|
Złożone zdania względne a zaawansowana TU - przegląd najnowszych doniesień z badań |
16.11 |
mgr Joanna Jakubowska
|
Rozwój umiejętności oszukiwania u dzieci
|
23.11 |
dr Magdalena Kosno
|
Poziom rozwoju funkcji zarządzających we wczesnym dzieciństwie i ich związek z rozwojem teorii umysłu
|
07.12 |
mgr Martyna Jackiewicz
|
Pomiar kompetencji rodzicielskiej metodą obserwacji - propozycje skal i kategorii obserwacyjnych |
11.01 |
mgr Martyna Jackiewicz |
Pomiar dyscyplinowania - ocena kategorii obserwacyjnych |
18.01 |
mgr Joanna Jakubowska |
Uwarunkowania rozwoju kompetencji społecznych w okresie przedszkolnym |
Od 23 lutego 2017 roku zebrania zespołu laboratorium będą odbywać się w czwartki o g. 16:45 w ChildLab.
W semestrze letnim 2016/2017 w trakcie zebrań laboratorium wygłoszone zostaną następujące referaty:
Data |
|
Tytuł wystąpienia |
23.02 |
dr hab. Marta Białecka-Pikul, dr Małgorzata Stępień-Nycz
|
Polska adaptacja dziecięcej skali poznania społecznego |
09.03 |
mgr Paulina Szydłowska |
Rola statusu społeczno-ekonomicznego w rozwoju społecznych preferencji 4-ro letnich polskich dzieci |
16.03 |
mgr Martyna Jackiewicz |
Kompetencja rodzicielska i teoria umysłu u dzieci w wieku przedszkolnym - model zależności |
23.03 |
mgr Anna Filip |
Badania złożoności składniowej w kontekście teorii umysłu |
30.03 |
mgr Joanna Jakubowska |
Teoria umysłu - poziom wykonania zadań przez dzieci w wieku 42 i 48 miesięcy |
20.04 |
dr Julian Zubek |
Wyniki eksploracyjnej analizy danych |
27.04 |
dr hab. Marta Białecka-Pikul |
Be in tune. The role of interaction between child and adult in false belief understanding
|
04.05 |
dr Julian Zubek |
Inwariancja pomiaru |
11.05 |
mgr Joanna Jakubowska |
Teoria umysłu a oszukiwanie taktyczne |
18.05 |
mgr Martyna Jackiewicz |
Status socjoekonomiczny rodziny a odległe cele socjalizacyjne rodziców dzieci w okresie wczesnego dzieciństwa
|
25.05 |
dr Julian Zubek |
Interpretacja poziomów inwariancji w modelach równań strukturalnych |
08.06 |
mgr Anna Filip |
Language Use Inventory (LUI) - polska wersja kwestionariusza do pomiaru dziecięcej kompetencji pragmatycznej |
22.06 |
dr Magdalena Kosno
dr Arkadiusz Białek, mgr Martyna Jackiewicz
|
Pomiar tempa przetwarzania informacji
Kapitał kulturowy - teoria i pomiar
|
07.07 |
mgr Joanna Jakubowska |
|
W semestrze zimowym 2016/2017 w trakcie zebrań laboratorium wygłoszone zostaną następujące referaty:
Data |
|
Tytuł wystąpienia |
10.11 |
mgr Anna Filip
|
Zjawisko rekursji w języku, komunikacji oraz teorii umysłu |
24.11 |
mgr Joanna Jakubowska
|
Rozwój zdolności decepcyjnych u dzieci na przełomie średniego i późnego dzieciństwa |
08.12 |
mgr Martyna Jackiewicz
|
Techniki do pomiarów stylów rodzicielskich |
15.12 |
dr Magdalena Kosno |
Podsumowanie przebiegu badań |
22.12 |
dr hab. Marta Białecka-Pikul |
Uniwersytet Cambridge, Centre for Family Research - relacja z pobytu na stażu naukowym |
05.01 |
dr Marta Szpak |
Szkolenie Syntax SPSS |
12.01 |
dr Marta Szpak, dr hab. Marta Białecka-Pikul |
Pomiar uświadamiania sobie umysłu dziecka w narracjach rodziców |
26.01 |
mgr Joanna Jakubowska |
Odwoływanie się do stanów mentalnych w narracjach rodziców a wykonanie testów fałszywych przekonań u dzieci w wieku 24 i 48 miesięcy |
02.02 |
dr Magdalena Kosno, dr hab. Marta Białecka-Pikul |
From spontaneous to reflective Theory of Mind. How gestures render development? |
|